Čili





Čili (Capsicum annum microcarpum) je rastlina,ki jo gojimo predvsem v rastlinjakih ali na vrtu. Poznamo več različnih oblik in barv. Izhaja iz družine plodovk in je sorodnik paprike. Eden najbolj pekočih čilijev na svetu je čili Habanero. Seme kali od 10 do 20 dni. Potrebuje veliko toplote in svetlobe.Sadovi zrastejo približno 100 dni po presajanju. Prihajajo iz Južne Amerike, natančneje iz Mehiškega otoka Jucatan.
Rdeči plodovi hanabero
Letos je bila velika letina, tudi čilijev. Doma sem imela čilija na pretek, nekaj sem ga dobila tudi od Mateje. Nekaj sem jih narezala, očistila semen in jih posušila. Nato sem jih zmlela in zdaj jih uporabljam kot začimbo. Nekaj sem jih nanizala na vrvico in kar cele dala sušit zraven okna. 

V kmetijski trgovini pa sem zadnjič zasledila lep oranžen čili in ga seveda v lončku kupila. Zdaj mi krasi mizo v dnevni sobi. So zelo dekorativni.